Korábban úgy tartották, és még ma is gyakran idézik azt a mondást, miszerint a reklámra szánt összeg fele kidobott pénz, csak azt nem tudni, melyik fele. Ez azonban már régen nem igaz: ha a modern, online és offline technikákat alkalmazzuk, pontosan mérhetőek a reklámozás eredményei. A reklám kézzelfogható tudomány, nem a szerencsénken vagy a csillagok állásán múlik.

A weblapok esetében a legjobban követhető, és így a legeredményesebb reklámozási technika a “kattintás alapú” (ppc – pay per click, vagy cpc – cost per click) rendszerek használata, mint amilyen a Google AdWords vagy az Etarget. Ezen rendszereknél a hirdetések a releváns keresési eredmények mellett vagy felett jelennek meg, így a felhasználók a találatokkal együtt látják őket, akkor, amikor éppen az adott témában keresnek. Ilyenkor nyitottabbak, szívesebben olvasnak reklámokat is, hiszen épp erről akarnak többet hallani.

A közösségi oldalak térhódításával egyre nagyobb lett a jelentősége annak, hogy üzletileg is jelen legyünk a legnépszerűbb oldalakon, elsősorban a Facebookon. A legismertebb közösségi oldal is kínál reklámozási lehetőséget, azonban itt egészen más módon kell eljárni, hiszen a Facebookra az emberek elsősorban szórakozni járnak. Technikailag azonban itt is kattintás alapú hirdetéseket lehet beállítani.

A hirdetőnek csak akkor keletkezik költsége, ha az olvasó rákattint a hirdetésére. A kattintás költségét rengeteg tényező határozza meg, amelyek közül a legtöbbet lehet befolyásolni. Jól beállított hirdetési kampányok esetében akár 4-5 Ft-os kattintásonkénti költséget is el lehet érni, azaz ennyibe kerül egy látogató megszerzése. Ezután lép a színre az értékesítési technika, amely a látogatóból vevőt konvertál, és ezzel a weblap és a köré felépített rendszer elvégezte a feladatát.

 

Tovább online marketing szolgáltatásaink megrendeléséhez, ajánlatkéréshez »