Remek, ha már kész van a weblapja, de ettől még nem fog több üzletet kötni. Ha nem találják meg az interneten, hiába volt a munka – ezért szükséges a keresőoptimalizálás. Ennek két része van: a belső optimalizálás a tartalom és az elrendezés minőségén, a külső optimalizálás a weblapra mutató linkek számán és minőségén múlik.

Mi a keresőoptimalizálás lényege? (Népszerű rövidítése a SEO – Search Engine Optimization.)

Amikor valaki fellép az internetre, a legritkább esetben indul a keresésnek vásárlási céllal, előbb többnyire tájékozódni szeretne. A keresők (a Google, a Yahoo, a Bing és mások) célja az, hogy minél jobb, a keresésnek minél inkább megfelelő, azaz releváns találatokat nyújtson. A weblap-tulajdonos célja pedig, ha látogatókat akar vonzani, az, hogy a keresésekre az első néhány találat között legyen az oldala.

A keresőoptimalizálásnak két része van: a belső és a külső keresőoptimalizálás.

A belső keresőoptimalizálást megint csak két részre oszthatjuk: az egyik része a technikai feltételek megléte, ide tartozik a weblap motorjának keresőbarát felépítése (a szükséges technikai elemek, a weblap szerkezete, az aloldalak állandó linkjei, stb) – ezt a WordPress alapbeállításban teljesíti; a másik része a szövegek optimalizálása (a megfelelő kulcsszavak használata, a releváns és máshol nem létező tartalom, a friss, naprakész állapot, stb) – ezt el lehet érni a megfelelő értékesítési és szakértői szövegek elkészítésével.

A külső keresőoptimalizálás a weblapra mutató linkektől függ: minél több link mutat a weblapra, és ezek minél inkább témába vágó más oldalakon vannak elhelyezve, annál értékesebbek a keresők szemében, és annál jobb helyezést lehet velük elérni.

Ha pedig a látogató megérkezett a weblapra, akkor olyan oldalakkal kell találkoznia, amelyek révén látogatóból vevővé válik (ezt hívják a marketingben konverziónak) – ezt a feladatot az értékesítési szövegek és a megfelelő értékesítési technika által lehet elérni.