Sok olyan eszköz van, amelyek segítségével látogatókat terelhetsz a weblapodra, ez egy egész külön szakma.

Egy biztos: minden erőmmel lebeszéllek a linképítésről. A Google már több, mint egy éve bejelentette, hogy nemhogy előnyt, de hátrányt fog jelenteni, ha egy weblapra ilyen “nem természetes” linkek mutatnak nagy számban. A linkgyűjtő oldalak és a linképítés ideje leáldozott. Mit lehet ehelyett tenni?

Sokkal inkább javaslom a tartalommarketinget. Mi is ez? A Moz.com szakértői felmérése a 2015-ös és a később várható optimalizálási trendekről a leghalványabb kételyedet is el fogja oszlatni, ahogy Langmár Zsuzsa ismert szövegíró fogalmazott.

Mibe érdemes ezentúl időt és energiát fektetni? Olvasd el a cikkét:

Az internetes hírnév titka: a tartalommarketing
https://langmar.hu/2016/01/25/az-internetes-hirnev-titka-a-tartalommarketing

A sok, minőségi és releváns tartalom abban segít, hogy aki keres az általad írt dolgokra, az megtaláljon. Ez egy passzív eszköz, hiszen a potenciális látogatók által indított kereséseket nem tudod befolyásolni. Ráadásul sok idő kell, amíg a munkád gyümölcse beérik.

A többi eszköz pedig aktív.

Egyik részük még mindig ingyenes, és ezeknél is az a helyzet, hogy cserében sok idő és energia kell hozzájuk:

  • közösségi megosztások,
  • ismerőseid megkérése, hogy javasolják az oldaladat a barátaiknak,
  • értékes hozzászólások mások oldalain,
  • csatlakozás olyan oldalakhoz, ahol a Tiédhez hasonló témákban van beszélgetés.
  • posztolás és válaszok a Facebookon.

(Megjegyzés: nagyon vigyázz ezekkel: mindig értékes legyen a hozzászólásod, ne nyomulj, ne írd ki a weboldalad címét direktben, csak ha rákérdeznek!)

Az aktív eszközök másik része pedig fizetős:

  • hirdetések a Google AdWordsben,
  • hirdetések a Facebookon,
  • hirdetések, rovat- vagy cikkszponzorációk más weboldalakon illetve a nyomtatott sajtóban,
  • megjelenés kiállításokon, rendezvényeken.

A lényeg az, hogy látogatót egy módon szerezhetsz: venni kell. Vagy ténylegesen pénzzel, vagy az időddel és energiáddal.