Honlapot nem azért készít vagy készíttet az ember, hogy legyen. A honlapnak legyen világos célja: ismertesse meg a cégemet a nagyvilággal, vagy építsen érdeklődői adatbázist, vagy mutassa be a legújabb termékemet, vagy szervezzen közönséget a legközelebbi rendezvényemre.

A különböző célok esetén különböző típusú honlapot érdemes készíteni. Alapvetően kétféle weblaptípust különböztetünk meg: vannak szakértői oldalak és értékesítési oldalak.

A szakértői oldalak elsődleges célja a bizalom építése. Az interneten rengeteg információ halmozódott fel, rengeteg szakterület képviselői szerepelnek, közülük nehéz kiválasztani azt, akiben megbízhatunk, aki valóban mestere a szakmájának. Ha a hozzáértésünket szeretnénk bemutatni, készítsünk szakértői oldalt, cikkekkel a szakmával kapcsolatban, vevővéleményekkel azoktól, akiknek már segítettünk, ingyenesen letölthető segédanyagokkal az új érdeklődők kiszolgálására.

Az értékesítési oldalak elsődleges célja valamilyen reakcióra rávenni a látogatókat. Ez nem feltétlenül szó szerint azonnali értékesítés: ha azt akarjuk elérni, hogy a látogatónk tovább maradjon, hogy feliratkozzon az adatbázisunkba, hogy jelentkezzen egy ingyenes tanácsadásra, vagy bármi hasonlót várunk el tőle, akkor a lehető legegyszerűbben és leginkább bizalomkeltően magyarázzuk el, hogy ez miért jó neki, hogyan oldja meg a problémáját, és mit kell tennie ennek érdekében.

A fenti két weblaptípus természetesen csak az alap, vannak kevert típusok, vannak egyszerű “névjegy”- vagy “katalógus”-oldalak, vannak portálok – ezeknek is megvan a maguk szerepe és megfelelő felépítése. Ha a cél jól meg van határozva, a weblap kialakítása is menni fog.